mission: underhudsfett part 2

örjar närma mig 2årssträcket av träning, nästan konstant träning. under den tiden har jag lagt på mig enormt mycket underhudsfett eftersom maten inte har varit utdelad som den ska vara. överflöd i massor av kalorier och protein. har lagt upp en 5månaders plan för att förlora 10kg underhudsfett.

mitt schema är uppsatt för ca 80kg vikt och diffar väldigt mycket beroende på vad man väger och hur mycket fett man har mellan hud och muskler.

80kg / 450 kalorier x 6 måltider = 2700 kalorier
30g proteiner x 6 måltider = 180g protein

ska göra att jag tappar cirka 0.5kg/FETT per vecka.

frysta grönsaker, fullkorn ENDAST!, havregryn m.m innehåller det man behöver, även nån proteindrink ifall man får ett underskott proteiner, socker och fett är absolut NOGO om man vill lyckas med detta.

anledningen till att måltiderna är upplagt till väldigt småa och många är för att kroppen inte kan lagra proteiner, proteiner är det som bygger muskler och ett överskott av detta är fettförebyggande. samma som kalorier, tar man in mer än man förbrukar så går man upp i vikt.

en bra balans mellan rätt intag av proteiner och ett underskott av kalorier är en fin balans, många styrketränare kör en tyngre deff just innan sommaren. mitt mål är dock inte att sätta kroppen i svältläge utan att samtidigt behålla styrkan och gå upp i muskelmassa. svältläge är som att köra windows i felsäkert läge, man kan inte använda dess fulla potential.

balansen mellan detta är ungefär som björn ödling på balansgång, se video nedan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0