året 2008

hur ska man summera det gågna året, 2008? mycket bra och dåligt hände under det året, det görs väl kanske bäst i bildväg.. det är svårt att minnas allt som hände då man ska tänka efter vad man gjort och kanske .. borde ha gjort bättre, har en hel del gamla bilder här på bloggen eftersom jag började blogga Mars 2008, före det vill ingen veta ändå.. jag vill iaf inte minnas det.


i början, ett av dom första inläggen jag skrev var med denna bild.. inte så charmig kanske, men vafan, det var i början av min "blogg-kariär".. däremot är det ju inte dåligt eller negativt att ha bilder på sig själv, det är ganska roligt att se hur man förändras med tiden också..


jag minns det så väl, eve online .. alla timmar lagt ner på spelet, alla roliga människor man träffade, allt svammel, alla skratt och nöje.. eve online var ett väldigt avancerat, stort men långsamt spel, markant skillnad jämfört med andra mmo-spel som world of warcraft och likanande, dock kom jag till insikt att spendera så mycket tid vid datorn och ett spel inte fungerade i längden.. 21 mars slutade jag helt att spela spel på datorn, jag lovade mig själv att jag aldrig igen skulle spela ett mmo-spel, liknande world of warcraft, eve online, och så vidare.. det står jag ännu fast vid, och har inte rört det sen dess.


rest in peace, behöver ingen förklaring.


nya köpcentrumet i kalix invigdes, jag och några polare for dit och bowlade, drack öl och hade väldigt trevligt.. (29e mars) jag minns att det var riktigt roligt, jag, bessi, jonny och mats bland annat hade en riktigt trevlig kväll i bowlinghallen, minns ännu det dramatiska som hände sist på kvällen.. kopierar det från mitt blogginlägg "jag blev helt jävla askalas! så jag vandrade hemmåt och tänkte sova, men av nån anledning fastnade jag vid datorn.. inte länge därefter så hör jag hur det knackar på balkongdörren, fattar ingenting full som jag är.. när jag kollar dit så står det en mysko, helt okänd människa och frågar om fest.. hahaha, jag har aldrig varit med om liknande! skulle ha velat se min min då"


vi hade ännu minusgrader, med några inslag av slaskväder då och då.. bilden skickades upp av shari till mig den 1:a april, gröna gräsmattor och vi hade som sagt fortfarande.. vinter!


kirunaresan med mats, den minns jag allt.. vi lånade hans föräldrars bil och åkte upp till kiruna för att hämta hem hans nuvarande beamer.. vägen dit gick riktigt bra, men jag minns hemvägen, snöstorm, en skitkass.. smal och jävlig E10 genom sverige, huvva.. men vi tog oss hem helskinade :) den 5e april


26e april, tror det var tina, jag, björn, eveooe, carita.. hmm, emmsa också kanske, var nere vid älven och grillade och hade det jättetrevligt, minns det än idag :)


8e april, OJA.. behöver jag säga mer? :)

några random bilder:












14e augusti

får jag semester från jobbet, äntligen sommar!


19e augusti
börjar min resa ner till göteborg!


9e september tackar OJA för sitt välbetjänande, DDB intar tronen istället.


24e september, min 24e födelsedag :)



det har hänt en del under 2008, faktiskt.. nu när man tänker efter, läser gamla bloggar, tittar på gamla bilder och tänker tillbaka.. i överlag måste jag väl säga att 2008 var ett OKEJ-år, inte superbra, inte superdåligt.. visst, det fanns upp och nergångar.. men vafan, det är bara försöka göra det bättre nästa år, 2009 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0